Silmek İstediğinize Eminmisiniz ?

Eminseniz Lütfen Evet'e Basın.

Web Atölyesi

İçerik Pazarlaması Nedir?

Web Atölyesi olarak Viyana bölgesine ,alanında başarılı kadromuz ile destek sağlamaktayız. İhtiyacınızı belirleyin sizlere yardımcı olalım.

Hedef kitlenizle etkileşim kurmak, onları etkilemek ve müşteriye dönüştürebilmek için değeri olan düzenli içerik üretimi ve dağıtımına odaklanan pazarlama şekline içerik pazarlaması denir.İçerik pazarlama, güçlü bir marka kimliği oluşturmaya ve doğru kitleyle bağlantı kurmaya yardımcı olur.

İyi bir içerik pazarlamanın temeli, kim için içerik hazırladığınızı bilmektir. Kitlenizin ilgi alanlarını,davranışlarını,tutkularını ve sıkıntılarını ne kadar iyi bilirseniz onlarla kişisel bir düzeyde etkileşim kurmanız da o kadar kolay olur. Kitlenizin karşılaştıkları zorlukları veya sıkıntılı noktaları göz önünde bulundurarak içeriklerinizi bu bilgilere uygun olarak oluşturabilirsiniz.

İçerik pazarlamada başarılı olmak için bu 3 alanda başarılı olmak gerekmektedir:

1.Kitlenizin sorularını yanıtlamak.

2.Değerli bir şeyler üretmek.

3.Daha fazlasını istemelerini sağlamak.

Doğru İçerik Biçimi Seçme
İçerik pazarlama blog, bilgi grafikleri, e-kitaplar, videolar gibi farklı şekillerde yapılabilir. Kitlenizin hangi pazarlama şeklinde daha fazla etkileşimde bulunduğunu analiz ederek size uygun bir pazarlama yöntemiyle doğru içerikler üretebilirsiniz. 


Blog

Bloglar genellikle mevcut bir Web Sitesinin alt bölümü olarak yayınlanır. İçerik üreticileri tarafından orjinal ve benzersiz hazırlanmış içerikleri barındırırlar. Özgün, nitelikli ve değer katan blog yayınları hazırlamak bilinirliği artırmaya yardımcı olabilir. Sosyal Medya gibi kanallarda paylaşılarak etkileşimi artırmaya fayda sağlar.

Bilgi Grafikleri

Bilgi grafikleri, bilgi vermek amaçlıdır. Bilgileri görsel olarak sunmanın harika bir yoludur. Dikkat çekmesi sayesinde internette iyi bir performans gösterir ve karmaşık,sıradışı içerikleri yaratıcı bir biçimde göstermemize yardımcı olur.

E-kitaplar

E-kitaplar eğiticidir ve bilgi verme odaklıdır. Belirli bir konuya odaklanır ve okuması kolay olan rehberlerdir. E-kitaplar okuyuculara pratik içerikler sunarlar ve alanınızda uzman görünmenize yardımcı olurlar.


Videolar

Videolar eğitim, ürün gösterim ve müşteri görüşlerini içeren ve buna benzer herşeyi içerebilir. Markaların müşterilerin ilgilerini çekecek, eğlenceli ve faydalı içerikler oluşturmalarına olanak tanır.

Hedef kitlenize uygun doğru içerik biçimini seçtikten sonraki adım içeriğinizin ana amacını düşünmektir.

İçerik pazarlamada içeriklerin genellikle 4 temel amacı vardır:

1.Eğlendirmek

2.İlham vermek 

3.Eğitmek

4.İkna etmek

Kendi işletmenizde belirli biçimlerin spesifik içerik amaçlarlarınızla en iyi nasıl eşleştiğini düşünün.Mesela, amacınız hedef kitlenizi eğitmek ise rehberler,e-kitaplar ve bilgi grafikleri sizin için ideal biçimler olabilir. İçeriklerinizi tasarlarken kitlenizi göz önünde bulundurmayı ve özel ihtiyaçlarını onların ilgisini çekecek bir biçimde ele almayı unutmayın.

İçeriğinizin görünürlüğünü nasıl arttırabilirsiniz?
İyi içerik oluşturmak zaman alabilir bu yüzden içeriklerinizin daha fazla kullanıcıya ulaşmasını isteyebilirsiniz. 

Bir içerik pazarlama planı oluşturmadan önce mevcut kanalları değerlendirmek önemlidir. Sahip olunan,kazanılan ve ücretli kategorilerine göre kanalları belirlemek başlamak için iyi bir yoldur. 

Peki sahip olunan, kazanılan veya ücretli kanallar nelerdir?

Sahip Olan Kanallar

Web siteniz, blogunuz, Sosyal Medya profilleri sahip olunan kanallardır. Bunlar şahsen yönetilen pazarlama kanallardır. Sahip olunan kanallar üzerinden içerik tanıtmak başlangıç için iyi noktalardır çünkü bu genellikle esnek ve düşük maliyetli bir seçenektir.

Kazanılan Kanallar

Üçüncü taraflara ait olan herhangi bir kanalı ifade eder. İçeriklerin erişimi artabilir ve içerikleri itibar kazandırabilir.

Ücretli Kanallar

Karşılığında ödeme yaptığınız tanıtımları ifade eder. Bu hedefleriniz ve bütçeniz temelinde kampanyalarla belirli bir kitleyi hedeflemenizi sağlar.

İçerik Takvimi

İçeriklerinizi hangi kanallar yoluyla tanıtabileceğinizi öğrendikten sonra bir içerik takvimi oluşturmanız gerekir. İçerik takvimi, içerik pazarlama faaliyetlerinizi düzenleyen,ayrıntılı bir zaman çizelgesidir. Neyi, ne zaman yayınlayacağınızı planlamak içerik sürecinizi tutarlı ve verimli hale getirmenize yardımcı olur.

İçerik Pazarlamada Başarıyı Ölçme
İçerikleriniz ve hedefleriniz birbirleriyle uyumlu bir şekilde ilerleyip ilerlemediğine düzenli olarak gözden geçirmek gerekiyor. İçeriklerinize ulaşan kişilerin yaşadıkları yerleri,yaşlarını,cinsiyetlerini,belirli bir web sayfasında ne kadar vakit geçirdiklerini ve sitenize geldiklerinde neler yaptıklarını gözden geçirin. Geçen ayın ve bu ayın sonuçlarını karşılaştırarak stratejilerinizin başarılı olup olmadığını gözlemleyebilirsiniz.

İçerik Oluştururken Nasıl Konu Bulabiliriz?
Düzenli olarak içerik oluşturmak zor olabilir fakat bazı adımlar izleyerek biraz daha kolay bir hale getirebilirsiniz:

1.Rakiplerinizin hangi konuları ele aldıklarını araştırın.

2.Araştırma yaparken rakiplerinizin hangi konuları ele aldıklarının bir listesini tutarak yeni içerikler için içerik oluşturma zamanı geldiğinde bu listeye başvurun.

3.Google trends gibi araçlardan hangi terimlerin öne çıktığıyla alakalı araştırmalar yapabilirsiniz.

Unutmayın içeriklerinizi hedef kitlenize özel olarak hazırlamaya odaklanmalısınız. İçeriklerinizin viral olması gerekmez. Önemli olan kitlenizle nasıl bir etkileşim kurduğunuz ve kitlenize ne kattığınızdır.

Hizmet bölgelerimiz;

içerik içerik pazarlama bilgi grafikleri blog e-kitap video Viyana web tasarım Viyana web desıgn Viyana içerik pazarlama web tasarım web desıgn e-ticaret sitesi Viyana e-ticaret sitesi kurumsal site Viyana kurumsal site SEO sosyal medya yönetimi Viyana sosyal medya yinetimi
bölgesi ziyaretçilerimiz, Web Atölyesi'nin mutlu müşterileri arasına katılmak için +90(532) 200 9852 veya info@webatolyesi.com.tr ile bize ulaşın, ihtiyacınıza uygun Kurumsal web sitesi, E-ticaret, E-tahsilat veya Crm çözümünü size sunalım

Bize Yazın

Merkez Ofis

Ziya Gökalp, Mall of İstanbul The Office Plaza, Kat 17 34490 Başakşehir/İstanbul